搜尋名流書房

2017/02/10

自然律

自然律(台語) 

我的生命是樹木化身
由土地養育
我的身軀又復是
其他物種的營養源
人佮自然共生
生生不息
和諧相處是宇宙真理
菇類植物寄身樹木
樹木化身我的生命
我的生命
不過是自然界的菇類
我呈現的範例
是不變的自然律


自然律(華語)   

我的生命是樹木化身
由土地養育
我的身體又成為
其他物種的營養源
人和自然共生
生生不息
和諧相處是宇宙真理
菇類植物寄身樹木
樹木化身我的生命
我的生命
不過是自然界的菇類
我呈現的範例
是不變的自然律


Natural Law(英文)


My life is an incarnation of the tree
raised by the land.
My body has become in turn
the source of nutrition for other species
People and nature are symbiotic
endlessly.
Harmony in living is an universal truth.
Mushroom are parasites on the tree
and the tree incarnates to my life.
My life is
nothing but the mushrooms in nature.
I present the example
an invariable natural law.



2017.02.10
#2010