搜尋名流書房

2017/02/10

龍骨

龍骨台語)

我用挺身的龍骨 
企在天地之間
面對歷史的方向
我白銀的身軀
顯示迷人的美麗山河
血紅相盤的靜脈
親像空照地圖
有普遍旺盛的田園
有連片青翠的山林
有蜘蛛網款的道路
有安頓心靈的房屋
有彎斡流動的河川
有迣來迣去的海岸
我深愛的身軀
是我的國我的家


 脊椎(華語)

我以堅挺的脊椎 
立定天地之間
面對歷史的方向
我銀白的身體
顯示迷人的美麗山河
血紅交錯的靜脈
像空照地圖
有遍地昂然的田園
有連綿青翠的山林
有蛛網編結的道路
有安頓心靈的房屋
有曲折流暢的河川
有蜿蜒起伏的海岸
我深愛的身體
是我的國我的家


The Spine(英語) 

With my erect spine
I stand between Heaven and Earth
confronting the historical direction.
My silver white body
displays a charming and beautiful map.
The red blood veins interwoven
as if an aerial view with
fields of fully cultivated crops
forests of fresh green all over
roads of spider web knotted
houses of peaceful family
rivers of free flowing winding
coasts of variable meandering.
I love my body
which is my home and my country.



2017.02.10
#2009