搜尋名流書房

2016/07/07

女神

女神(台語)

相信小小的心房
會當容納皆個天頂否
我決心放空一切
謙虛容納詩佮藝術
予人人看會到的虛象
變成世界的真實
予人人看會到的空心
變成生命的存有
我在方寸之間充滿
對台灣人民佮土地的愛
身為詩佮藝術女神
無必然時常出現在你眼前
只要你共款謙虛容納我
我永遠佮你湊陣
守衛你心靈的聖潔


女神(華語)

相信小小的心房
可以容納整個天空嗎
我毅然放空一切
虛心容納詩和藝術
使人人看到的虛象
成為世界的真實
使人人看到的空無
成為生命的存有
我在方寸之間充滿
對台灣人民和土地的愛
身為詩和藝術女神
不必常出現在你眼前
只要你同樣虛心容納我
我永遠與你同在
守衛你心靈的聖潔

   
Muse英語)

A small room of heart can accommodate
whole sky, don't you believe
I definitely decide to empty it at all
for opening my mind to accept poetry and arts
turning the virtual figure that seen by everyone
into an essential reality in the world
turning the nothingness that seen by everyone
into a substantial being of the life.
I have within my tiny heart full of
loves to my Taiwanese people and land.
As a Muse of poetry and arts
I am not necessarily to appear before you frequently
so long as you accept me in same opening your mind.
I do accompany with you always
and guard your soul keeping holy and purity.



2016.07.07

#2004