搜尋名流書房

2016/07/17

黑面

黑面語)

面對虛華的世界
堅持純黑
是我的本質
我的存在是正義
有長久歷史的價值
不會變色
不驚被人染色
我關心台灣萬年久長
無在表面做樣
堅持我一致的言論
是我上蓋自由的天堂


黑臉(華語)

面對虛華的世界
堅持純黑
是我的本質
我的存在是正義
有長久歷史的價值
不變色
不怕被染色
我心懷台灣萬年長久
不在表面虛飾
堅持我一致的言論
是我最最自由的天堂


The Black Front語) 
Confronting with the vanity world
to insist the pure black color
is my essence. 
My existence is justice
with long run historical value,
without discoloration
without the risk of being dyed.
I am concerned with Taiwan thousands of years
no requirement of superficial ornament.
To insist my consistency of discourse
is my most liberal heaven.



2016.07.17
#2007