搜尋名流書房

2016/07/10

進化論

進化論(台語)

由自然來
姿態保持自然韻律
介入現實世界
觀察世界的現實
眾生苦難
予我的思考
顯示多元面向的色彩
操煩予我面貌變化
我的關懷
無離開自然本質
也復容納
現代科技文明的
進化


進化論(華語)

來自自然
姿態保持自然韻律
介入現實世界
觀察世界的現實
眾生苦難
使我的思考
呈現多元面向的色彩
焦慮使我面貌變化
我的關懷
不離自然本質
也容納
現代科技文明的
進化



Evolution English

Originated from the nature
my gesture keeps a natural melody.
I have engaged into the real world
to observe the reality of the world.
The hard suffering of the people
makes my thought
representing a colorful plural aspects.
My anxiety causes my appearance changed.
What my concerns
does not depart the essence of nature
yet combining
the evolution of modern technological
civilization.



2016.07.10

#2005